KORONA VİRÜSÜN EVİMİZE GETİRDİKLERİ..

KORONA VİRÜSÜN EVİMİZE GETİRDİKLERİ..

 

Oyun pazarının koronavirüs salgını ile birlikte büyüme hızını artırdı

 

Pandemi süreci ile evimize kapandık, doğal olarak evde zaman geçirmek, hiç de kolay değildi. Bizler de internete yüklendikçe yüklendik. İnternet sağlayıcıları fazla mesai yaptı. İnternet harcamalarımız ortalama 30 arttı.

 

MOBİL OYUNLAR  50 ORANINDA ARTTI.

 

Mobil oyun endüstrisi 2020’de daha da hızlanarak önlenemez bir şekilde büyümeye devam etti.  Özellikle koronavirüs salgını dönemiyle sosyalleşme denildiğinde akla ilk gelenlerden olan oyunlar sadece hızlı tüketim olmaktan çıkarak kitlesel çevrimiçi toplulukların buluşma ortamı haline gelmiştir.

 

Zaten ülkemizde kullanımı diğer ülkelerden çok fazla olan sosyal medyada daha fazla zaman geçirir olduk.  En çok artış ise mobil oyunlarda yaşandı.

 

Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’u mobil oyun oynuyor. Mobil oyuncuların mobil cihazlarında geçirdiği zaman Almanya’da 2, İspanya’da 2.5 saat iken, bu süre Türkiye’de ise günde 4 saati geçiyor

 

Türkiye’de en çok “Aksiyon-Macera” oyunları oynanırken, mobil oyuncuların yüzde 60’ı televizyon izlerken bile mobil oyun oynuyor.

 

KADINLAR DAHA ÇOK OYNUYOR

 

Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’u mobil oynuyor. Bunların yüzde 81.7’si kadın, yüzde 76.5’i erkek..

Türkiye’deki mobil oyuncuların yüzde 30’undan fazlası cep telefonlarında günde 5 saatten daha fazla vakit geçiriyor. Durum böyle olunca markalar ve reklam verenler için de mobil uygulamalar yeni bir mecra olarak daha çok öne çıkıyor.”

 

MOBİL KUMAR SİTELERİNE  GİRİŞ 100 ARTTI..

 

Bir başka kazanan ise ülkemizde yasak olmasına rağmen pandemi sürecinde özellikle yetişkin erkeklerimizin girdiği kumar siteleri kazançlarına kazanç katıyor. Her gün ayrı bir web adresinden hizmet veren bu sitelere giriş engellenemiyor maalesef….

 

Dr. Süleyman BASA

İMEF Genel Başkanı

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu